Een duidelijke aanspreekpunt, een betrokken houding en open communicatie.
Jouw voorstel
Wij vroegen ondersteuning aan Ferm kinderopvang en het kinderopvang loket. Zij verwezen ons door naar het digitaal aanmeldt platform. Dit was een enorm gedoe. Buiten het platform konden zij niets doen. Ze gaven ook aan dat er geen plaats was tot 07/2025. Dit was enorm demotiverend. Ik voldoende totaal geen ondersteuning. Eerder het gevoel van 'trek je plan maar'. Uiteindelijk hebben we dat dus gedaan. We hebben uiteindelijk een persoonlijke mailing uitgestuurd naar 30 opvanglocaties in de wijde omgeving. 1 opvang had toevallig een plaatsje vrij gekregen. Heel dit proces heeft ons 10 maanden geduurd. De lange verplaatsingen en de beperkte ondersteuning gaven veel frustraties. Het was echt een kluwen wie waar aangemeld moest worden en wie de opvolging deed. Ik voelde niet echt dat onze zaak 'opgevolgd' werd. Spijtig.
Jouw verhaal
We zijn verhuisd toen ons kindje 10 maanden was. Wij hebben vanaf het tekenen van de akte gezocht naar een andere opvangsituatie. Wij keken naar 8 gemeenten rondom de nieuwe woonst, er was geen plaats. Ten vroegste 1,5 jaar later. Hierdoor hebben we enkele maanden 1u30 enkel moeten rijden naar de oude opvang.