We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Opgroeien en opvoeden

Als kinderen herexamens krijgen zorgen dat er een begeleider is die dat stuurt en oplossing kan aandragen wat de mogelijkheden zijn.

Jouw voorstel

Kinderen moeten kansen krijgen en niet gewoon afgestraft worden, Onze kinderen hebben nog nooit zo slecht gepresteerd, maar dat is ook logisch, leraren werken niet full time, zijn vaak afwezig, vacatures kunnen niet ingevuld worden en de leraren die er wel zijn, zijn half overspannen. Ten eerste kun je een kind niet eind augustus melden dat hij er niet door is (op een praktijk vak dat thuis niet te oefenen is) en dan verwachten dat dat kind op 1 september een andere school en richting heeft gevonden waar het dan wel mee kan. Ouders en kinderen moeten daar beter in begeleid worden. Op zo'n moment krijg je dus ook geen afspraak meer bij het CLB en sta je er alleen voor.

Jouw verhaal

Pubers worden steeds vaker door scholen achter gelaten. Ik had 3 pubers tijdens COVID thuis zitten terwijl ik zelf in de zorg werk en toen dus 7/7 werkte. Kinderen hadden een achterstand maar werden genadeloos afgestraft en gezegd dat ze maar moesten afzwakken. Maar kinderen kunnen niet zo maar afzwakken, ook in die lagere richtingen hebben ze dan een achterstand waardoor ze weer niet mee kunnen en je komt in een neerwaartse spiraal terecht. Want vaak wordt er ook gezegd dat ze moeten afzwakken en niet mogen blijven zitten.