ondersteuning school/CLB
Jouw voorstel
Een CLB, die ook buiten de problemen op school kijkt. Want ook een stil kind wil iets vertellen. Als een kleuterjuf zegt: 'ik heb in heel het eerste trimester zijn stem nog niet gehoord', kan dit evenveel zeggen als een kind die de klas op stelten zet. En helaas hebben wij het gevoel dat het CLB enkel oog heeft voor de kinderen die de rust in de klas verstoren.
Jouw verhaal
Hulp voor onze zoon die thuis moeilijk gedrag stelde. In de kleuter en lagere school zelden begrepen gevoeld omdat hij op school wel binnen de lijntjes liep (stil, niet lastig, goeie resultaten). Zelf op zoek gegaan naar hulp en van de ene wachtlijst tot de volgende komen en doorverwijzing na doorverwijzing. Ondertussen kon het CLB niets doen omdat er geen problemen op school waren. In het middelbaar gingen de resultaten en psychologische toestand snel achteruit. Begin 2de middelbaar naar een psycoloog gestapt om testen te doen, met conclusie na enkele maanden: ASS. Nu (weeral) op wachtlijst bij psychiater om de officiele diagnose te ontvangen. We zullen die vermoedelijk tegen begin 4de middelbaar in handen hebben. Daarna hopelijk 100% ondersteuning op school. Dus vanaf 3de kleuter tot en met 3de middelbaar de tijd nodig hebben om CLB ervan te overtuigen dat er hulp nodig is voor onze zoon. En van de ene wachtlijst tot de andere komen tot je het letterijk opgeeft en denkt: 'ik los het zelf wel op'.