Ontdek het thema

Opgroeien en opvoeden

Kinderen dienen zoveel mogelijk te kunnen leven/ beleven/ ervaren zonder medicatie.

Jouw voorstel

Kind met ADHD. Bij specifieke begeleiding werd onmiddelijk medicatie voorgesteld, besproken met behandelende arts en kinderarts om eerst met voedingssupplementen te beginnen en gedurende twee jaar is dit dan toegepast en heeft posifieve effecten en cijfers/ leerstof geeft betere resultaten Na observatieformulier ingevuld door leerkracht is er nieuw gesprk geweest met behandelende arts begeleidingscentrum en is er overgegaan op medicatie om kind meer aandacht te geven tijdens lessen nochtans dat de leerkracht tijdens oudercontact geen problemen heeft aangegeven overs ons kind tijdens de bespreking waarna er op papier toch een tekortkoming van aandacht wordt aangegeven tijdens de lessen en zij heeft aangegeven dat ze hier ons kind beter ging in begelijden en mogelijke hulpmiddelen gebruiken maar deze zijn mijn inziens niet gebruikt geweest want ons kind heeft hier nooit iets over vermeld. Naar mijn inziens wordt er snel naar medicatie overgegaan om zo kinderen kalm te houden en niet veel initiatieven meer dienen genomen te worden. Ben niet zo te vinden voor medicatie en eerder voor alternatieven. Wij dienen ons kind ook steeds bij te sturen zonder dat hij medicatie neemt en dit vergt ook inspanningen van ons als gezin en ga mijn kind geen medicatie geven om hem mak en lam te maken, een kind moet leven en beleven met de beperkingen dat hij heeft en moet kunnen opgroeien zonder medicatie in mate van het mogelijk. Wij volgen de verdre evolutie op met de medicatie dat hij nu neemt en gaan na een bepaalde periode dit verder beoordelen met de behandelende arts van het begeleidingscentrum.

Jouw verhaal

Kind met ADHD. Opgemerkt tijden schoolperiode. Geholpen door testen CLB en doorverwezen naar specifieke hulp. Kind krijgt begeleiding en heeft positief effect op gedrag.