Meer hulp en ondersteuning vanuit de basisschool
Jouw voorstel
De hulp van de basisschool zelf kon toen beter bij de dochter. Door van school te veranderen is ze helemaal open gebloeid tot wie ze nu is. Ook bij de zoon was dit van belang, doordat bij hem zijn ASS zo laat werd ontdekt, (tussen de 2 de kleuterklas en het 5de leerjaar) hebben we toen ook pas hulp gekregen.
Jouw verhaal
De oudste dochter had leerproblemen, uiteindelijk is bij haar dyscalculie vastgesteld in het 2de leerjaar. Zij ging hiervoor naar de logo wat zeer moeilijk verliep. Ze was heel onzeker en in het 4de leerjaar vond de school het genoeg geweest. Ik werd opgebeld voor een gesprek en daar werd voorgesteld om haar naar bijzonder onderwijs te laten gaan. Ze hadden zonder mijn weten reeds een afspraak gemaakt. Ik ben dan naar een andere school in de buurt gegaan en daar hebben ze haar extra ondersteuning gegeven die ze nodig had. Ze is altijd naar het gewone onderwijs kunnen blijven gaan. Ondertussen wordt ze dit jaar 25 en studeert ze in januari 25 hopelijk af met een bachelor verpleegkunde. Onze oudste zoon heeft autisme, ASS. In de 2de kleuterklas werd het CLB erbij gehaald. Hij werd getest en daar was de kous mee af. Pas in het 5de leerjaar nam de leerkracht contact op met ons en het CLB over zijn problemen en pas in het 1ste middelbaar werd zijn autisme erkend. hij kreeg de nodige ondersteuning door GON begeleiding. Dat werkte bij hem, tot er veranderingen kwamen en de begeleiding wegviel. Hij heeft in het middelbaar 2x zijn jaar gedubbeld. Door hem van school te veranderen waar hij de nodige hulp wel kreeg heeft hij zijn diploma TSO behaald. Ondertussen is hij werkzoekende, wat niet gemakkelijk is voor hem om te contacten te leggen om werk te zoeken. Onze kleinste is ondertussen 12. Bij hem zijn er voorlopig geen problemen.