Ontdek het thema

Opgroeien en opvoeden

betrek te ouders veel meer en dichter in de evaluaties. Ouders (kunnen) brengen uit eigen werkervaring in het bedrijfsleven andere pistes aanreiken om tot een oplossing te komen.

Jouw voorstel

de ondersteunende werking vanuit school en onderwijsstructuren kan veel beter. We spreken hier wel van een situatie van meer dan tien jaar geleden dus misschien dat er ondertussen stappen gezet zijn. Maar het feit dat leerkrachten onvoldoende bijgeschoold werden, is een zekerheid. Zelfs nu is er (hoger middelbaar) te weinig aandacht voor de leerling en teveel voor de eigen werksituatie van de leerkracht (onmin met de directie, vertrekkende collegas, langdurige ziekte van collegas) waardoor er advies gegeven wordt aan leerlingen om een andere richting te overwegen; eerder dan hand in eigen boezem te steken en te trachten de leerling naar een hoger niveau te tillen door individueler te werken

Jouw verhaal

hoog sensitief en hoog begaafd; kwam al tot uiting tijdens de kleuterjaren en leidde voor de oudste dochter tot uitsluiting in de klas. Zelf ondersteuning ingeschakeld via kinderpsychologe voor zowel oudste als jongste dochter. Daarnaast de zorgleerkracht en directie van de school (lager) mee geengageerd in het traject waarbij de psychologe ook ondersteuning gaf aan de leerkrachten. Hierdoor was de cirkel terug rond en konden medeleerlingen ook voordeel halen uit de werking