We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Tegenslag

Betere en toegankelijkere en vooral menselijke dienstverlening

Jouw voorstel

Zorg dat de communicatie van ziekenfondsen, vakbonden, overheid e.d. veel menselijker is en zorg dat deze diensten ook bereikbaar zijn zonder afspraak. Zorg dat er contact kan zijn met 'echte' mensen, fysieke medewerkers, die luisteren, uitleg geven en mee zoeken naar een oplossing. Nu kan je vaak geen telefonisch contact hebben of krijg je altijd andere medewerkers die niet rechtstreeks kan mailen en die ook geen antwoord geven op je vraag en moet je weken wachten om via een moeilijk online reserveringssysteem een afspraak te krijgen. Dit is erg demotiverend.

Jouw verhaal

Doordat ons inkomen boven gemiddeld is, een groot netwerk hebben en we zelf onze hulp goed vinden in de hulpverlening, hebben we als gezin uiteindelijk altijd de juiste ondersteuning gehad. Maar ik besef goed dat we zelf erg gepriviligeerd zijn. Voor veel mensen moeten de zoektocht naar de juiste hulp een enorme uitdaging zijn. Ondanks ervaring in de hulpverlening en een universitair diploma was het voor mij toen ik enkele maanden ziek en daarna werkloos was echt moeilijk om in orde te komen met mijn papieren en een uitkering te krijgen. Dit moet echt anders, veel mensen vallen door gebrekkige dienstverlening uit de boot.