Kwaliteit van het onderwijs.
Jouw voorstel
Geef scholen meer vrijheid om snel lerende kinderen in een aparte klas te zetten, zodat ze zich niet moeten vervelen. Voor de minder snelle lln is er op die manier ook meer aandacht en omkadering. De leerkracht kan heeft het dan ook gemakkelijker om 1 niveau te behalen, en de lln zullen zich beter in de groep voelen. Win win situatie voor iedereen. Nu gaat er heel veel talent en energie verloren Maatschappij heeft elk talent nodig, geen uitgebluste tiener die zich nivelleren op een lager niveau omdat ze anders uitgesloten worden. En zelfs ook gepest worden. Toegangsproeven voor taal kunnen voordelig zijn om # niveaus en leersnelheden te stroomlijnen. Verhoog ook niveau (= taalrijkdom, algemene kennis, kunst) van de opleidingen voor onderwijzend personeel. Voer herexamens terug in, geen deliberatie onder druk van het slaagpercentage. Geef leerkrachten levenslang opleiding in hun vak, laat hen kennis maken met de nieuwste trends die in de normaalscholen aan bod komen. In mijn omgeving hoor ik elke keer weer dat leerkrachten de leerstof gemakkelijk en eenvoudig moeten houden. Zelfs in het hoger onderwijs.
Jouw verhaal
2 hoogbegaafde kinderen die geen gepast onderwijsaanbod krijgen.